Zašto ova obuka i kome je namenjena?
Ova obuka je namenjena roditeljima čija su deca u vrtiću i pripremaju za se polazak u prvi razred. Obuka će veoma značiti i roditeljima čija deca nisu u predškolskom uzrastu već imaju 4 ili 5 godina.
To je velika prekretnica i promena u životu deteta, pridaje joj se veliki značaj i deca i roditelji osećaju da se polaskom u školu očekuje mnogo od njih. Osećaju potrebu i želju da se što bolje snađu u tom novom razdoblju. Neretko se kod rodtielja javlja i doza straha usmerena na pitanja da li će prvi dani u školi proći dobro, da li će dete pokazati motivisanost za školske obaveze, da li će imati dovoljno vremena da ih realizuje, da li će socijalni momenat biti odgovarajuć i da li će steći nove socijalne kontakte.
Iz tog razloga je osmišljena ova obuka na kojoj ćemo pokušati da damo odgovore koji su usmereni na samo dete, zrelost deteta i znanja potrebna za školu. Pored toga, obuka ima karakter podrške roditeljima čija deca polaze u školu i daje odgovore na pitanja koja, sigurni smo, postavljaju sebi svi roditelji budućih prvaka. Upravo ta podrška je glavni cilj ovog seminara.
Sadržaj obuke
Obuka se sastoji iz dve velike teme, koje traju po 7 dana i to:
- Tema 1: Polazak u školu – promena za dete i roditelja
- Tema 2: Strategije i tehnike – zajedno u pripremi za školu
Tema 1 obrađuje sadržaje o zrelosti deteta za polazak u školu, kao što su fizička, kognitivna zrelost i socijalno-emotivna zrelost. Osim toga akcenat je i na karakteristikama roditelja deteta koje polazi u školu.
Tema 2 obrađuje sadržaje koji proveravaju grafomotoriku, matematičko-logičke pojmove i načine kako da komunicirate sa detetom prilokom plaska u školu. Peseban akcenat je da na prvom danu u školskoj klupi, a dati su u primeri igara i aktivnosti za decu i roditelje kako bi ovaj period što uspešnije prebrodili.
Svi sadržaji su predstavljeni u multimedijalnom i interaktivnom obliku. Obuka nije zamišljena samo kao video prikaz sadržaja, već su tu tekstualni sadržaji, sa prezentacijama, interaktivnim slikama, kvizovima, testovima za proveru postignuća i malim zadacima. Naše obuke su pravo osveženje na ovim prostorima, jer vas kroz jedan interaktivan način uvodimo u svet boljeg roditeljstva.
Autorka obuke
Ivanka Gurinović
Zaposlena sam kao vaspitač u predškolskoj ustanovi u Subotici. Nakon zavšrenog Pedagoškog fakulteta i stečenog zvanja Predškolski vaspitač, završavam master studije na istom fakultetu i stičem zvanje Master vaspitač. Oblast kojom sam se bavila na master studijama je savremena metodika razvoja govora i to je, inače, sfera mog interesovanja kojoj sam posvetila mnoga istraživanja tokom svog praktičnog rada u vrtiću. Rezultate svog rada i primere dobre prakse sam predstavila na mnogim stručnim skupovima.
Radeći sa decom u vrtiću akcenat stavljam na posmatranje dece jer smatram da se uočavanjem njihovih interesovanja mogu otkriti načini koji usmeravaju rad vaspitača. Vodim računa da istaknem jake strane dece i da budem njihov partner u učenju i time doprinosim njihovom samopuzdanju, razvoju i dobrobiti. Radeći na ovaj način rodila se ideja o stvaranju obuka koje bi bile namenjene vaspitačima. U početku su to bile neposredne obuke stručnog usavršavanja a kasnije sam postala saradnik OKC–a gde imam ulogu autora i moderatora obuka stručnog usavršavanja koje su prošli mnogi vaspitači, psiholozi, pedagozi, medicinske sestre – vaspitači…
“Iza svakog deteta koje veruje u sebe, nalazi se roditelj koji je prvi verovao.”
Matthew Jacobson
Posedujem i najvažniju životnu ulogu. Mama sam devetogodišnje devojčice koja pohađa drugi razred osnovne škole. Ona je bila predškolac u vreme početka epidemije kovida. Jedno vreme u vrtićima je bio obustavljen rad, organizovana je onlajn saradnja sa vaspitačima. Tada sam, kroz sopstveno iskustvo zaključila koliko je značajna uloga roditelja u pripremi dece za školu koja nije usmerena samo na sticanje znanja i veština koji su važni za dete nego na osnaživanje deteta u vezi sa socijalizacijom, emocijama, radnim navikama.
Shvatila sam da je podrška u ovoj situaciji veoma važna za roditelje i obuka „Roditelji i deca u pripremi za školu“ je nastala kao rezultat tog saznanja i zaključka.